karin törner & johanna andersson



När/hur träffades ni?
Vi fann varandra när vi läste tekniskt basår på KTH under 2010. Vänskap vid första ögonkastet! Det är ett år sedan nu - 11:e januari för att vara exakt.


Hur uppkom idén om resan?

Vi blev klara med basåret nu i december och eftersom vi inte kan söka in på civilingenjörsprogrammen förrän till hösten så har vi ett halvår ledigt just nu. Vad passar då bättre än att resa bort? Johanna har dessutom snackat om att göra en sådan här resa sedan hon tog studenten, och det är nästan tre år sedan, så det var dags att ta tummen ur! Karin hakade på planerna och på den vägen är det...

Berätta lite om resan. Vart ska ni och hur länge är ni borta?
Från den 18 Jan kommer vi färdas från kalla, gråa och härliga Stockholm till varma, ljusa och härliga Bangkok i Thailand. Därifrån ska vi ta oss med buss och långa promenader genom utvalda länder i Asien (Kambodja, Vietam, Laos, Thailand, Malaysia och Bali). Var vi befinner oss under resans gång kommer ni att få reda på i denna blogg. För övrigt ska vi försöka se, göra och upptäcka så många saker som vi hinner med. Vandra i djungeln, mata elefanter med bananer, äta kryddstark mat, bo och leva som en äkta locals, Johanna ska ta dykarcert och Karin snorkla bland ALLA hajar.

Det är inte många dagar till avfärd nu. Hur känns det?
Känner av lite flygpirr i magen men annars har vi nog inte riktigt fattat vad vi gett oss in på.





Vad ser du mest fram emot?
Karin: Att få träffa männsikor, lyssna och prata.
Johanna: Att ta dykarcertifikat på Koh Tao.


Vad är det värsta som kan hända under denna resa?

Johanna: Att vi blir rånade, drogade och våldtagna. Eller uppätna av hajar! 
Karin: Att vi glömmer bort att njuta, och att inte ta en dag i taget!


Vad kommer du sakna mest under dessa tre månader?

Karin: Jag kommer sakna mina nära och kära här hemma.
Johanna: Min familj och mina vänner såklart. Sen kommer jag sakna svenskt kaffe, svenskt godis och rent kranvatten.


Vilken är det viktigaste du kommer packa ner i resväskan?
Johanna: Kameran, tveklöst!
Karin: Två kameror är inget måste så högtalarna till mp3:n står högst upp.


Vilken kommer bli den mest spelade låten i din mp3 under resan?
Karin: One night in Bankok
Johanna: Feel it


Kommentarer
Postat av: mamma

Go girls! Kom på att jag kanske inte kan kalla mig mamma när jag kommenterar, ni är ju två om bloggen, haha! Mamma=Ann-Sofi

2011-01-15 @ 18:36:04
Postat av: Johanna

Jaaa, från och med nu får du skriva mamma ann-sofi i namnfältet så jag förstår när det är du! ;)

2011-01-16 @ 11:07:34
Postat av: Mamma = Birgitta

Håller med Johannas "Mamma" Hoppas ni får kanonkul. Vi mammor är nog lite avundsjuka. Vi håller kontakten

2011-01-18 @ 13:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0