Pa grundare vatten med Karin!

Jah, det var haftigt! Nu har jag utforskat livet under ytan med snorkel och cyklop och sett manga, olika och farggranna fiskar jag inte trodde man kunde se fran havsytan. Gar ju inte att jamfora med det som johanna fick se pa 18 meters djup men nar jag kom hem fran heldagen sa var jag valdigt nojd.








Hit upp klattrade jag tillsammans med andra motionarer. Langt upp var det och varmt som tusan. Val nere igen sa hallde jag i min en cola och en flaska vatten. "Probably the best coke in the world".

Pa kopet under batturen sa fick jag mig en skon rod branna pa ryggen. Det ar det som ar det trixiga med att gora saker i solen pa egen hand, att man inte har nagon som kan hjalpa till att smorja in en pa de omraden som man sjalv inte kan komma at pa. Missade detajlen att solen tar dubbelt sa mycket nar man befinner sig i vattnet ocksa, man inte kanner av om man blir stekt forsen nagra timmar senare.

Har kommer ett litet tips som jag och johanna fick lara oss under snorklingen pa Koh Chang (da jag brande mig forsta gangen)...

-Ta tva raa agg och klack ner dom i en bunke

 

-Bort med agggulan och vispa det vita tills det blivit skum

 

-Smeta in mojset dar du brant dig och lat det sitta kvar i 5-10 min.

 

-Duscha sedan bort allt med tval och vatten, du lar behova knugga ett tag for att fa bort stanken fran aggen men nar allt ar borta sa kanns det battre efter nagon timme.

Som sagt sa provade vi det pa mig i Koh Chang och det kandes mycket battre, luktar skunk det vardet vart. :)

 

Saknar er alla dar hemma! Snart kommer varen och da kommer jag hem

KRAM /Karin

 

 


Kommentarer
Postat av: Senni o Folke

Hej på Er.

Det var säkert häftigt och se allt det vackra som finns där under. VI ÄR I STUGAN I Pirttis. Vi har det skönt. Ha det bra.

2011-03-02 @ 21:08:00
Postat av: bästis kusinen

hoppas du har det bra, vi saknar dig här i stugan;)puss puss

2011-03-02 @ 21:14:43
Postat av: mickis

Nu ni söt tjejer ska ni veta att mitt hopp ligger hos er och detta äggrecept!

Jag har denna veckan solat solarium (varför i helvete då kan man fråga sig, jag som är LIVRÄDD för cancer.).. Jag har följt VARENDA lilla minut för min hudtyp. Igår dock en minut kortare än jag skulle.



Och tadaaaa, jag är stekt! Bränd så in i norden.

Natten? Tja, en sisådär 60 minuters sömn...



Nu kom min svärfar precis hit med en jävla massa ägg eftersom jag inatt upptäckte att våra var slut... Så mja, hoppet ligger i era kunskaper... SVIK MEJ INTE!

2011-04-29 @ 06:52:29
URL: http://mickispickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0